Maximera din digitala närvaro med vår TikTok-bevakning 
Peter Wendt Peter Wendt

Maximera din digitala närvaro med vår TikTok-bevakning 

Upptäck hur HowCom Groups nya TikTok-bevakningstjänst kan hjälpa ditt företag att hålla sig ajour med de snabbast växande digitala trenderna och optimera din marknadsföringsstrategi på TikTok. Lär dig att effektivt navigera i denna dynamiska plattform!

Read More
Insikter som gav ett imponerande resultat
Peter Wendt Peter Wendt

Insikter som gav ett imponerande resultat

Peabs "Byggåret", ett lärlingsprogram riktat mot unga kvinnor, har inte bara överträffat sina ansökningsmål utan även vunnit flera prestigefyllda priser. Upptäck hur målinriktad och emotionell kommunikation kan skapa verkliga resultat.

  • Överträffade ansökningsmål med tusentals sökande.

  • Vann priser i Employer Branding och Samhälle & Opinion.

  • Anpassad kommunikation utifrån målgruppens behov och förväntningar.

Läs mer om Peabs framgångsrika strategier i byggbranschen.

Read More
Distinctive Asset Testing: Where do your brand assets fall on the grid?
Peter Wendt Peter Wendt

Distinctive Asset Testing: Where do your brand assets fall on the grid?

Dive into the world of Distinctive Asset Testing and find out how the little things like your brand's favorite color or catchy jingle can make a big splash in the market. Ever wondered why some brands just stick in your mind?

We're peeling back the layers on what makes your brand unforgettable and showing you how to check if your assets are truly working hard for you. No more crossing fingers and hoping—let's get into the nitty-gritty of making your brand shine.

Ready to see how we can help crank up your brand's memorability? Let's chat.

Read More
AI-hypen och inverkan på Mediabranschen
Peter Wendt Peter Wendt

AI-hypen och inverkan på Mediabranschen

AI-teknologins snabba utveckling revolutionerar mediabranschen, suddar ut linjerna mellan skapande och generering och skapar nya möjligheter för dig som marknadsförare.

Är du redo att navigera i denna nya era av AI-driven media? Lär dig hur du kan anpassa din strategi för att skapa långsiktigt värde för ditt varumärke i en värld där AI-genererad kommunikation är här för att stanna.

Read More
Sätt rätt förväntningar och mål på dina kampanjer! 
Peter Wendt Peter Wendt

Sätt rätt förväntningar och mål på dina kampanjer! 

Alla som varit mottagare av kampanjuppföljningar och varumärkesmätningar känner nog igen sig i känslan att själv behöva tänka ”är det här ett bra resultat?”. Har man då inte innan resonerat kring vad som är en rimlig målsättning så hamnar man lätt i ett läge där det blir svårt att värdera kampanjens utfall i sin helhet.

Read More
Marknadschefens viktigaste tid - gör rätt i budgetprocessen 2024
Peter Wendt Peter Wendt

Marknadschefens viktigaste tid - gör rätt i budgetprocessen 2024

I stället för att falla in i det vanliga mönstret med att låta budgetprocessen rulla på slentrianmässigt, är det hög tid för marknadschefer att ta kommando över sina målsättningar och budgetprocessen inför 2024.

Catalyse’s kraftfulla verktyg och metoder hjälper dig att:

  • Sätta realistiska mål

  • Optimera budgetallokering

  • Anpassa KPI-nivåer till budget

Read More
Mastering the Art of ROI: Marketers as Investment Managers
Peter Wendt Peter Wendt

Mastering the Art of ROI: Marketers as Investment Managers

Did you ever realize that marketers are in fact investment managers in disguise?

  • The Power Couple: Market Segmentation and MMM

  • Market Segmentation: The 'Who' of Your Strategy

  • Marketing Mix Modeling: The 'How' of Your Strategy

  • The Interplay of Baseline Sales, Sales Uplift and ROI

Read More
Välj rätt väg i osäkra tider
Peter Wendt Peter Wendt

Välj rätt väg i osäkra tider

Stundande lågkonjunktur innebär nya utmaningar – och möjligheter.

Våra modeller vägleder arbetet genom scenarioanalyser utifrån:

- Olika budgetnivåer

- Prioriteringar mellan media/kanal

- Fördelningar av image och utbudskommunikation

Read More
Mer än hälften av marknadsinvesteringarna i sjön – minska ert företags spill
Peter Wendt Peter Wendt

Mer än hälften av marknadsinvesteringarna i sjön – minska ert företags spill

Vad som är en lyckad kampanj beror självklart på dess syfte, vilket i vissa fall kan vara kortsiktig konvertering. Långsiktigt har flera forskare som Kevin Keller och David Aaker dock visat att det även behövs varumärkesdrivande kampanjer för att bygga och bibehålla ett varumärkes associationer och plats på marknaden.

På Catalyse kan vi med hjälp av vår benchmarkdatabas ge perspektiv på hur väl man lyckats med sin kampanj jämfört med företag i flera andra branscher.

Read More
Winning with Brand Positioning: A Customer-Centric Approach
Peter Wendt Peter Wendt

Winning with Brand Positioning: A Customer-Centric Approach

Most new products fail. Why? Because they don’t align with what customers want, need, and value.

By putting customers at the heart of your brand positioning strategy, you can:

  • Create products and services that solve their problems

  • Delight them with benefits

  • Inspire them with stories

Read More
Marknadschefens viktigaste beslut - gör rätt i kristider!
Peter Wendt Peter Wendt

Marknadschefens viktigaste beslut - gör rätt i kristider!

Tre vanliga utgångslägen som vår budgetanalys ger underlag till:

  • Vilka mål är rimliga att sätta utifrån min givna årsbudget?

  • Hur stor budget behöver jag egentligen äska för att nå mina givna mål för året?

  • Vilka olika nivåer på min KPI kan jag uppnå vid olika budgetnivåer?

Read More